top of page

De eerste dagen

StartFragment

Hallo vanuit een half zonnig Kathmandu! Even bijpraten maar. De reis zaterdag is heel goed gegaan, ik ben een nieuwe fan van Turkish Airlines: mooie nieuwe vliegtuigen, supergoede en vriendelijke service, heerlijk eten. En ze vlogen op tijd. Wat wil je nog meer. Zondag om 7.05 uur landde ik op Tribuvan Airport in Kathmandu. Onderweg in Istanbul was het koud! Maar 5 graden. Toen ik hier aankwam was het koud! Maar 5 graden, brrrr.. En overdag kwam de zon ook niet door. Maar vandaag is dus een heerlijke dag, die overigens vroeg

Ik ben naar mijn Nepalese familie geweest, voor het ontbijt.Of ik dan rond 6.30 kon komen, want daarna ging ieder zijns weegs en zou ik niet iedereen meer ontmoeten. Ach, ik had toch nog een beetje jetlag, dus waarom niet. Om 6 uur de taxi in en naar Bode. Het welkom was zoals altijd weer fijn. Hoewel je merkt, dat ook mijn bezoeken inmiddels wat 'gewoner' zijn geworden. De kinderen waren eerst even verlegen, maar dat duurde maar een half uurtje en toen had ik 4 nieuwe vriendjes/vriendinnetjes. We hebben wat gespeeld, ik wat liedjes voor ze gezonden, lekk

er dalbhat tarkari gegeten (rijst, groenten en een linzensoepje) en rond half 10 ging ik met Ramesh en Dinesh meer naar het vliegveld, Ramesh wegbrengen, en werd ik weer in Thamel (de toeristenwijk) gedropt.

Op het dakterras van een leeg Helena's (voorheen the place to be) in de zon gezeten, een paar uur geslapen en nu bij Gaia Restaurant, de nieuwe place to be :-)

Dinesh vroeg wat ik vandaag verder ging doen, en mijn antwoord was: niks! Ik heb echt vakantie, ben blij hier weer te zijn, maar moet tegelijkertijd ook even wennen aan het heerlijke niets hoeven. Tot zover voor nu.

Lieve groet van Marijke

ps ik krijg de boel niet links uitgelijnd! 😕

EndFragment

bottom of page